T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ESKİŞEHİR / TEPEBAŞI - Ticaret Borsası İlkokulu

Zenginleştirilmiş Eğitim Programı

  ZENGİNLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI

Okulumuzda halen devam etmekte olan Üstün Yetenekli Çocukların Eğitimi Projesi  Anadolu Üniversitesi "Üstün Yetenekliler Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkez Müdürlüğü" arasında bir protokol çerçevesinde gerçekleştirilmektedir. Proje IQ ile hem ülkemize yerli bir zeka ölçeği kazandırmayı hem de uyarlama kültürünü kırarak yeni zeka ölçeği geliştirme çalışmalarına öncülük etmeyi amaçlamıştır. Türkiye´nin 26 bölgesi AS Zeka Ölçeğinin norm bölgeleri olarak belirlenmiştir.  Bu aşamada  Anadolu Üniversitesi kurum olarak  etkileşime, değişime ve işbirliğine  açık olan okulumuz Ticaret Borsası İlkokulu ile işbirliği yoluna gitmiştir. Projemizin öncelikli hedefi üstün yetenekli çocukların eğitiminde farkındalık oluşturmaktır.

          Bu amaçla ilk faaliyetimiz öncelikle okulumuzdaki daha sonra da ilimizdeki üstün yetenekli öğrencilerin dayanaklı araştırmalar doğrultusunda tanılanmasını sağlamak ve okulumuz dışındaki öğrencilerin de eğitime alınmaları ile ilgili çalışmalar yapmak olacaktır. Bu öğrencilerin eğitimi için çeşitli alanlarda zenginleştirilmiş, farklılaştırılmış ve bireyselleştirilmiş eğitim programlarının geliştirilmesi desteklenecektir. Bu bağlamda hem Milli Eğitim Bakanlığımızın hem de  AB´ nin Üstün Yeteneklilerle ilgili 2020 hedeflerini gözden geçirdik. Yapılan incelemelerde AB ülkelerinde Üstün Yetenekli Çocukların eğitiminde farklı uygulamalar olsa da öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarından öğretim ortamlarının özelliklerine doğru kayan bir eğilim olduğu gözlenmektedir. Eğitimin en önemli unsuru olan öğretmenlerin eğitimi, eğitimde farklılığı temel alan yaklaşımların uygulanmasında  farklı öğretim, yöntem, teknikler ve araçlara yer verilmesi konusunda ülkemizdeki uygulamaların eksikleri olduğu kanısına vardık. Bu eğitimlere başvurarak kendimizi geliştirip, eksiklerimizi hem bireysel hem ekip olarak gidermeyi planlıyoruz.

         Üstün yetenekli öğrencilerin sosyal ve duygusal gelişimlerini sağlayacak çalışmalar yapmak, bu konularda bilimsel araştırmaların ve bilimsel etkinliklerin yapılmasını desteklemek amacıyla öğretmenlerin gerekli eğitimi almalarının sağlanması planlanmaktadır.

         Nihai olarak hedefimiz üstün yetenekli çocukların eğitimini öncelikle yerel düzeyde yaygınlaştırıp sonrasında ise ulusal ve uluslararası düzeyde uygulanabilir ve sürdürülebilir bir model olarak hayata geçirmektir.

 

KALİTE GELİŞTİRME VE ULUSLARARASILAŞTIRMA  ANLAMINDA OKULUMUZUN İHTİYAÇLARI

Kalite geliştirme ve uluslararasılaştırma anlamında kuruluşumuzun ihtiyaçları:

-Üstün yetenekli öğrencilerin eğitimine yönelik uygulama örnekleri

-Uygulanmakta olan müfredat programları

-Kullanılan farklı öğretim ve teknikler

-Kullanılan materyaller

-Uygulamaların değerlendirme çıktılarının incelenmesi maddeleri baz alınarak;

   MEB´in 2013-2017 Özel Yetenekli Bireyler Strateji ve Uygulama Planı,  Üstün Yetenekli Bireylerin Eğitimi Meclis Araştırması Komisyon Raporu (2013), Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü Özel Yetenekli Bireylerin Eğitimi Strateji ve Uygulama Kılavuzu, BİLSEM Üstün Yetenekliler Ortak Akıl Platformu Raporları, 2012-2013 MEB çalıştay raporları incelenmiştir. Bu raporlarda bakanlığımızın 2020 hedefleri açıkça belirtilmiş ve öğretmenlerden, eğitim yöneticilerinden, kurumlardan beklenenler açıkça ifade edilmiştir.  Uluslararası boyutta ise  Kanada, Rusya, ABD, Avusturalya, AB ve Asya ülkelerindeki üstün yeteneklilere yönelik uygulama örnekleri incelenmiştir. AB´ nin Üstün Yeteneklilerle ilgili 2020 hedefleri gözden geçirilmiştir. Yapılan incelemelerde AB ülkelerinde Üstün Yetenekli Çocukların eğitiminde farklı uygulamalar olsa da  öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarından öğretim ortamlarının özelliklerine doğru kayan bir eğilim olduğu gözlenmektedir. Eğitimin en önemli unsuru öğretmenlerin eğitimi, eğitimde farklılığı temel alan yaklaşımların verilmesinde farklı öğretme, yöntem, teknikler ve araçlara yer verilmesi konusunda bazı uygulamaların eksikleri olduğu kanısına vardık. Bu eğitimlere başvurarak kendimizi geliştirip, eksiklerimizi hem bireysel hem ekip olarak gidermeyi planlıyoruz. Alınacak bu eğitimlerle yenilikçi yaklaşımlar, yeni yöntem ve teknikler kazanılacak, katılımcılara Avrupa boyutunda ortak çalışma kültürü, diyalog ve işbirliklerinin geliştirilebileceği bir ortam sağlanacaktır. 


Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 09.02.2016 - Güncelleme: 26.10.2020 14:14 - Görüntülenme: 2782
  Beğen | 5  kişi beğendi